‘atölye’ işleri…

Atölye işlerini herhangi bir kurumsal çatı altında yürütmenin zorluğu

https://www.facebook.com/serhatecedeniz

Çeşitli kurumlarda sosyal sorumluluk çalışması veya sınırlılıkları belirlenmiş bir atölye adı altında yapılan atölye faaliyetleri öncelikle yönetsel-idari ve usul yönünden zorluklarla karşılaşır. En iyi çözüm kalıcı olan değil de kısa süreli çalışmalardır, bu şekilde kurumsal ilişkilerin yozlaştırıcı etkilerinden sakınılabilinir belki. Şöyle açarsak konuyu, atölye işlerinin bilim-sanat ve kültür araştırmaları bünyesinde ilerlemesi beklenirken yerel birtakım çekişme ve usul zaafları nedeniyle çalışmalar kurumsal politik vitrin olarak gittikçe yüzeyselleşen, zaman zaman kişileri mevcut otoriteye itaat ekseninde pasifleştiren bir hal almasına yol açabilir. Bu tür durumlarda belli oranda baskı rejimi altında oluşturulan kültür ortamlarında iş kültür faaliyeti üzerinde odaklanma yerine yönetsel kaygılar üzerinden gelişen bir çeşit rekabete dayalı ‘uğur dündar gazeteciliği’ misali denilebilecek usul ve insan zafiyeti yönünden açık yakalama olayına dönüşebilir. Ancak akademik açıdan atölye işine yönelmek isteyenler için atölye faaliyetinin yapıldığı kurumların; okul,müze,vakıf..vs nin kökleşmesi, içeriğinin nitelikçe gelişmesi ekseninde yapılan çalışmalar doğal olarak kurumların tüm yapısının daha sağlıklı işlemesini de sağlayacaktır. Burada kültür yuvası olan kurumlar da toplumla bağlarının yardım-hizmet temelli kurulmasından ziyade herkesimden insanların ortak deneyim platformu bağlamında geliştirilmesi ve tabi ki politik vitrin algısından kurumların kurtulması önemlidir kanımca…

7821_134434597210_4013214_n 5776_109137672210_4373526_n

7821_134434567210_3876573_n

picasso’nun bazı desenlerinin deneysel eskizleri

359_35356457210_8511_n

imageHandler (7)imageHandler (5)imageHandler (4)

renkli kartonlara şekil verilerek oluşturulan figürler birbirleriyle yapıştırılmadan farklı şekillerde biraraya getirilip fotoğrafları çekilerek dijital ortama aktarılır. Daha sonra dijital ortamda programlar (fotoshop) sayesinde renklendirme, boyutlandırma, kolaj vs yeniden üretim olanakları denenir.

554279_10150934441717211_618107045_nSAM_3150c

SAM_2793SAM_2784

SAM_2400oturanlarSAM_2236 copy

SAM_2240SAM_2241SAM_2228 copySAM_2743SAM_2711SAM_2686

SAM_2235SAM_2397

grafist-16/ ‘kalimera mellon’ konsepti için düşünülmüş eskizlerden oluşan bir çalışma ve kısa açıklaması;

10247425_715742035142928_5039242140689951396_n (1)538653_10150763244552211_2001990111_n

Σε αυτή τη μελέτη μου, ήθελα να τονίσω τις πολιτιστικές αξίες της γεωγραφικής περιοχής στην οποία ζω. Σκοπός μου είναι να δείξω ότι ο πολιτιστικός πλούτος είναι ο δείκτης ενός ελπιδοφόρου μέλλοντος. Με τον όρο ότι ξέρουμε να τον αξιολογούμε, όλα είναι πιθανά…

Այս աշխատութիւնով ուզեցի որ ծանօթացնեմ իմ հարազատ ծննդավայրի մշակութային արժէքները: Այդ հարստութիւնը յուսալի ապագայի մը կարելիութիւնը կ’ապացուցէ: Բաւ է որ գնահատենք ու գիտակցինք զօրակցութեան:

Min xewst, ez berhemên çanda erdnîgarîya ku ez tê de dijîm destnîşan bikim. Vî dewlemendîyê,ji bo her kesi, bi derfetên paşerojek hêvidar bidim pêhiskirin.Tenê, em parvekirin û nîrxandinê bizanîbin.

bu çalışmada yaşadığım coğrafyanın kültürel değerlerini vurgulayıp, bu zenginliğin herkes için umutlu bir geleceğin imkanını taşıdığını hissettirmek istedim. yeterki paylaşmasını ve değerlendirmesini bilelim…

In this study, I’ve wanted to emphasize that cultural values of the geography where I live. My purpose is to show that cultural wealth is indicator of a hopeful future. As long as we know to evaluate it, everything is possible…

267783_10150222997727211_4811113_n10502078_10152459224922211_3537123600672437817_n10527742_10152459275802211_6301936356262934124_n

iki boyutta görsel ifade bulan üretimler, tasarım sürecinin devamında farklı malzemelerde boyut kazanabilir…

j.miro desenlerinden bazı figürlerin alınıp kumaş-sünger ile yeniden üretim  denemeleri

359_30016782210_8510_n

j.miro’nun çalışmalarından derlenip kumaşa aktarılmış deneysel bir çalışma

1970815_692008964182902_1452859499_n

27707_392795537210_1373310_n 229608_10150258863772211_971044_n

1919359_134436017210_6687229_n 1918119_189862697210_7804885_n

şeffaf yüzeyler üzerine aktarılan şekiller daha sonra katmanların farklı dizilişlerde çeşitli düzenlemeleri deneniyor.

32097_397783862210_5552272_n 32097_397783892210_4273221_n179984_10150980151902211_133902727_n

281836_10150267309672211_652638_n 7821_134435982210_1404548_n

1919359_134431967210_6584363_n10400303_109136707210_4224357_n10400303_109138812210_340015_n

1931089_35354472210_4622_n1931089_35168242210_5286_n

kağıt hamur-karton ile yapılmış işlerin öğrencilerle boyanması çalışması yapıldı. video;

268196_10150254644012211_3621113_n

‘atölye programı’ 13.bölüm özeti;

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s